אלוהים, הטבע ואנחנו – תמונת מצב

קצב האירועים המתחלפים, השינויים והמכות שהעולם מקבל, נראים כאילו רק גדלים מיום ליום. מה יכול לעשות, לחשוב ולהרגיש אדם רגיל מן השורה? מרגיש כאילו סוף העולם קרוב. ללא ספק ההרגשה היא לא נעימה ולעיתים השינויים מורגשים עלינו מאוד מקרוב, על המשפחה והסביבה – פרנסה, בריאות, יחסים לא קלים וחוסר איזון כללי. כאשר אנחנו נמצאים במרכזו של שינוי, אנחנו לא תמיד יכולים לראות את התמונה הגדולה ולהבין מה בעצם קורה – כמו למשל ילדים שגדלים לא מודעים לתהליך שהם עוברים. כך אנחנו כולנו. בואו ננסה קצת להזיז את המסך ולהבין ביחד מה בעצם מתרחש. 

נתחיל מכך שאין להתרשם מכל המהלכים הגדולים שאנחנו רואים. גם אושיות העולם שחושבים שהם אלוהים, נשלטים בעצמם על ידי הטבע ומתוזמרים על ידו. כלומר ה"קונספירטור" הגדול שמתפעל את כולנו הוא הטבע בכבודו ובעצמו, ולא האנשים שבצללים. לכן בואו נלך ישר למקור ונשאל את השאלה הכי חשובה –  מהי מטרתו ?

הטבע בגימטריה שווה אלוהים. השימוש במילה טבע הוא כדי להבהיר שקיומנו הוא בתוך מערכת גדולה של חוקים שמקיפה את כל הקיים. דומם, צומח וחי. המערכת היא שלמה ומאוזנת בתוכה. כל הרמות קשורות ותלויות זה בזה ולכן משרתות אחת את השנייה בנתינה והתחשבות הדדיים מוחלטים. כל הרמות – חוץ מהרמה האנושית. היחס שלנו לכל הסובב אותנו ובעיקר אחד לשני הוא הגורם לכל הסבל בחיינו – ניצול, שליטה, השפלה ורוע – כי הם בניגוד לחוקי הטבע. כמו שקיימים חוקי טבע פיזיקליים כמו חוק המשיכה, כך גם קיימים חוקים רוחניים-חברתיים שהם מוחלטים ואם לא מתנהגים לפיהם מקבלים פידבקים קשים- מחלות, אסונות טבע, התמוטטות מערכות החיים. 

עד לאחרונה הטבע אפשר לנו להתפתח בצורה חופשית יחסית, אבל כעת כשהאגו האנושי הגיע לשיא התפתחותו זה אומר בפועל שהגענו לשיא הניגודיות שלנו מול המערכת ולכן אנחנו "חוטפים" מכות. טיב הקשרים והיחסים האנושיים מתדרדרים בהתאם מיום ליום ולכן כל המצב הכללי – מהחיים הפרטיים שלנו ועד האנושות כולה – הוא כל כך קשה. הגענו לאין מוצא. מטרת הטבע היא שנבין שהרע בחיינו הוא השימוש לרעה בטבע האנושי, היחסים המקולקלים בין האנשים.

הקורונה, הכאוס בעולם, האסונות כולם הם קריאה מהטבע, מהכוח העליון שדורש מאיתנו נכונות להשתנות. כוח החיבור החיובי בטבע הוא היחיד המסוגל לאזן את האגו האנושי, ולתקן את היחסים בינינו ליחסים הדדיים של קרבה לבבית, והוא מחכה שנתחיל לרצות להתחבר מעל לכל ההבדלים, השוני – כאנשים וכאחים. זוהי כל המטרה וזו יכולה להיות התחלה חדשה, ותשובה לכל תפילותינו ותקוותינו. השכל האנושי פועל מתוך האגו ולכן תמיד שוגה בסופו של דבר, הטבע מבקש מאיתנו להתחבר ובכך לאפשר לאור העליון, לטבע שיצר אותנו בעצמו, לאזן ולהשלים אותנו לחיים של אושר, בריאות וקירבה.