סופר אוהב ספרים?

יש הרבה סיבות לאנשים לאהוב ספרים. 

יש אנשים שנהנים מלגעת בספר. עבורם ספר הוא חוויה חושנית. הריח, המרקם של הדפים. עבור אנשים כאלה כמה שהספר הוא יותר ישן, יותר מאובק , יותר טמון באיזו ערימת שחת הוא יותר יקר ומיוחד. אנשים כאלה נהנים מספר כמו שנהנים מיין טוב. ריח של ספר יכול להחזיר אדם לרגעים יקרים בחיים, ספרים הם דלת לזכרונות. לזמנים שבהם כל עולמך היה הספר שבידך ושום דבר אחר לא היה חשוב. 

אוהבי ספרים יכולים להיות מאד שכלתניים ולצרוך ספרים כמחפשי ידע נלהבים. הספר עבורם הוא אמצעי למטרה. ובכל זאת אני חושבת שגם הם רומנטיים בנשמה. הם מחפשי אוצרות במשקפיים, הרפתקני כורסא. 

כשהייתי קטנה לא הבנתי למה אנשים היו אומרים לי שאני ביישנית או שקטה. שהם דואגים לי שאני בודדה. אני זוכרת שהייתי מסתכלת עליהם בחזרה ובכל הכנות חושבת לעצמי, הם לא מבינים כלום. הם לא יודעים באיזה ארצות הייתי, בגלקסיות רחוקות, כמה אנשים הכרתי וכמה חוויות צברתי. הם באמת חושבים שצריך לזוז כדי לחיות? כל היקום טמון בכף ידי. זוהי המעלה הגדולה ביותר של ספרים, לדעתי. ספר הוא עולם. לפתוח ספר ולצלול לתוכו הוא לצלול לתוך תמונת מציאות שלימה. הזדמנות לחוות חיים שהם לא שלך. פעם חשבתי שהם מגלים אמיתות על החיים אבל כיום אני חושבת שספר מבטא רק את תמונת המציאות של האדם שכותב אותו, את הדעות ונקודת המבט שלו על החיים. זו אפשרות ייחודית להרגיש ולהבין דברים בצורה שבאופן טבעי מובנים בתוך עצמנו בצורה שונה שייחודית לכל אחד מאיתנו. כולנו סגורים בתוך בועות וכל הזדמנות לצאת ממנה ולחוות אנשים אחרים הוא דבר מבורך מאוד. ובכל זאת כל בועה מבינה רק את עצמה ואת החלק היחסי שלה. 

אם כך, שאלתי את עצמי תדירות, איך אפשר להבין את החיים? איך אפשר לחוות אמת?  כמו שמסופר עליהם באתר https://humanitasprize.info/

עם השנים הבנתי שגם אני צריכה לכתוב ספר אבל בשביל זה חייבת לקום מהכיסא ולחוות את החיים בעצמי, בכלים של מי שאני.  את הספר שאני אכתוב אף אחד אחר לא יכול. אולי הוא לא יהיה כרוך בעטיפה ויקרא בספרייה אבל הוא זכותי הגדולה וחובתי לכתוב. הוא החלק שלי בפאזל הגדול. הטבע מייצר כל אדם כיצירת מופת ייחודית שעליה לממש את עצמה, להכיר את העולם, לטעום את כל קשת החוויות והרגשות ולכתוב סיפור כשואל- מה הסיפור שלך? מהי האמת הייחודית שלך? 

יותר מכך, אני חושבת שמישהו או משהו הרבה יותר גדול מכולנו קורא אותנו. את תמצית החוויות האנושיות. אלה שכתובות על הדף ואלה שעל הלבבות. אנחנו בעצמנו הסיפור שהטבע מקשיב לו ואני חושבת שהוא נמצא מאחורי הקלעים ומחכה. מצפה לקריאה שלנו, לדרישה שלנו , להכיר את הסיפור והסופר האמיתיים.