איך עושים רישוי אדריכלים?

ישנם לא מעט מקצועות בעולם ובכלל הדורשים זמן הכשרה לא קטן, עם זאת כאשר מדובר בהכשרה של אדריכלים הכוללת גם רישוי אדריכלים, המסלול הזה יכול לקחת לא מעט זמן. הסיבות לכך הן רבות אך בעיקר הדברים הם, שבניית בתים ותכנון שלהם דורשת הבנה מעמיקה בלא מעט תחומים שונים, בדיוק כמו הבנה של רוקח אשר צריך להכיר אלרגיות ותסמינים שונים ועד לרופא הזקוק להכרה עם כל מערכות הגוף השונות.
ומעבר להכרה והבנה, בניית בתים היא אומנות לכל דבר ועל כך צריך לשקוד גם האדריכל הצעיר וגם המנוסה שבאדריכלים.

איך עושים רישוי אדריכלים – התחלה

את ההתחלה לרישום לימודי אדריכלות, אפשר לעשות בכמה דרכים והראשונה היא בחירה של מגמה בתיכון שתעזור לנו לקבל פרופורציה מסוימת או עזרה יחסית בתנאי הקבלה. עם זאת ישנם לא מעט סטודנטים המעדיפים לעשות מכינה ללימודי אדריכלות, גם בכדי להתנסות בכלים השונים שמוצעים במסלול הלימודים וגם בכדי הבין האם הדבר אכן מתאים להם, הרי בכל זאת מדובר במסלול של חמש שנים. עם תחילת מסלול הלימודים, כל סטודנט יצטרך לבנות לאורך הלימודים מספר רב של דגמים, שרטוטים ופרויקטים של סוגי בנייה שונים ומגוונים. כל אלו יעזרו לא רק בחידוד הקו האישי של האדריכל המיועד, אלא גם מעניקים לו כלים שונים להתפתחות אדריכלית.

מה עושים אחרי הלימודים

עם סיום מסלול הלימודים בן חמש שנים, על כל אדריכל המבקש להיות אדריכל מורש בישראל יש לעבור סטאז' בן שלוש שנים בידי אדריכל מוסמך. עם סיום הסטאז' בו המתמחה לומד ומרחיב את הידע מבחינה פרקטית ומעשית, הוא יוכל לגשת אל בחינת ההסמכה המיועדת. בסופו של המסלול יוכל האדריכל להיות אדריכל רישוי ולבצע רישומים ותכנונים ללא כל הגבלה. הסמכה זו אמורה לבחון לא רק את הידע התוארתי של הנבחן, אלא גם הכרה בצדדיו היצרתים ובמתן פתרונות אם ישנם, וכמובן חשיבה שתהיה מחוץ לקופסא שתהפוך את היצירה הבאה שלו להרבה יותר ממושלמת. לכן לימודים אלו אולי לא כל כך קלים, אך בסופם נוכל לתכנן כל שנרצה.