יוּדוֹפוֹבְּיָה

דמיינו בית כנסת מפואר, בסידני אוסטרליה. בשעריו פרוסים שומרים, ממש כמו בכניסה לשטח צבאי עוין הנעול ב- 2 שערים שלא נפתחים בו זמנית מטעמי ביטחון. בחזית בית הכנסת קו ראשון של שומרים מפטרלים עם נשקים, ומאחור פרוסים בקו השני שומרים במקום הכל כך "מסוכן" הזה – בית הכנסת של היהודים. כעת חדלו מלדמיין. אלו רק תוצאותיה העגומות של אנטישמיות קלאסית במציאות חיי היום יום.
נוסיף לספר לכם כי מועצת העיר סידני החליטה שלא להעניק אישור להקמת בית כנסת נוסף בשל שגרת האבטחה ואיום טרוריסטי תמידי. מסגדים מאידך אינם בקו האש ואין צורך לשמרם מפניהם של איש או
להחביאם מאחורי שערי פלדה כבדים.
קשה להאמין, אך הפחד מאנטישמיות פיזית מחלחל אל בטנן הרכה של לא פחות ממדינות המחשיבות עצמן ליברליות ודמוקרטיות, בהן ערך זכויות האדם ומחויבות למלחמה בגזענות ברורה מאליה. לא מדובר בפסטיבל יהודי חסידי וסגירת רחובות בשבת, רק במקום בו יוכלו להתאסף יחדיו בשבתות וחג. יהודי דרום אפריקה היגרו אל יבשת אוסטרליה הרחוקה ותרמו רבות לפיתוחה. אותותיה של האנטישמיות הכו בתדהמה כאשר מועצת העיר טענה כי אינה מסוגלת לשמור על היהודים מפני מתקפת טרור באם יינתן אישור לבניית בית כנסת נוסף.
דמיינו בית כנסת, הפעם בשרלוטסוויל ארה"ב. בשעריו מסתובבים בחוסר נחת ומידת הפגנתיות רבה שלושה בריונים, מנופפים בצלבי קרס ורובים חצי אוטומטיים, צועקים" זיג הייל" ומאיימים בשריפת בית הכנסת. כל זאת בזמן תפילת השבת האחרונה. נסו לדמיין את הרגשת הלחץ, החשש והחרדה הקיומית המתפתחת בליבם של המתפללים, כשבחוץ השנאה לוחצת אותם, מאיימת ליטול את חייהם כל רגע ממש. חסרי אונים מחפשים דרך מילוט, מבלי לפגוש בעיניהם של אלו המאיימים להורגם. החמושים לעומתם מלאים תחושת שליטה ויודעים כי ברגע בו חפץ ליבם הם יכולים לבצע טבח במתפללים.
כעת חדלו. לא מדובר בתרחיש דמיוני, אלו הם תוצאותיה של האנטישמיות בלבבות האנשים. ממש לא מזמן, באותה העיר נערכה הפגנה ניאו-נאצית תוך קבלת לגיטימציה ברורה ממקבלי ההחלטות, ויתרה מכך סירובה של המשטרה להעניק שמירה למתפללים בבית הכנסת למרות איומים מפורשים על חיי הקהילה, מעבירים מסר כי הקונצנזוס קיים.
לאנטישמיות לגיטימציה ברורה ושימוש באלימות הוא פועל יוצא מכך. היהודים הוציאו את ספרי התורה לפני שיתממשו האיומים, ומתוך חשש והבנה אמיתית כי לא יקבלו עזרה במיגור תופעת האנטישמיות הנוראה.