איך לשרוד הרמת סינוס פתוחה?

ישנם לא מעט הליכים רפואיים בישראל הנחשבים לדי פופולאריים, ולא אלו אינם רק ההליכים הפלסטיים הידועים לכל ונחשבים לשכיחים בקרב מגוון רחב של שכבות באוכלוסייה. אלו טיפולי שיניים הנעשים על מנת להגדיל את כמות העצם, וכל זאת במקרים הכמות הקיימת איננה מספקת בכדי להשתיל שתל דנטלי במקום שן חולה. מקרים כאלו נעשים בישראל בממוצע כמאה אלף ואף יותר בשנה, הם נחשבים להליכים די בטוחים ולבעלי הצלחה גבוהה. אך עדיין נשאלת השאלה כיצד ניתן לשרוד הרמת סינוס פתוחה? וזו היא לא רק השאלה היחידה לפני הליך הזה.

איך לשרוד הרמת סינוס פתוחה? שלבי ההכנה

במקרים של השתלת עצם הרמת סינוס פתוחה עלולה להיות אחת האופציות היחידות שיהיו ברשותנו, לכן חשוב להכין את התיק הרפואי שלנו בפגישה עם רופא מומחה, אשר יכלול את ההיסטוריה הרפואית, הכדורים שאנו נוטלים ומשתנים אחרים אשר עלולים להשפיע על ההליך ועל זמן ההחלמה שלו. לאחר כל אלו נקבל טופס הפנייה לצילומי שיניים שונים, את כל אלו נוכל לעשות באחד ממכוני הצילום הקרובים לביתנו ובמרבית הפעמים גם בעלות נמוכה מאוד. בעבר מטופלים היו נוטלים אנטיביוטיקה לפני הליך של הרמת סינוס פתוחה, כיום טיפול זה ניתן בצורה פרטנית ועל פי בעיות רפואיות שונות.

תוכניות אל העתיד וזמן החלמה

לאחר ביצוע ההליך חשוב לדעת כי זמן ההחלמה מהכאבים עצמם, אורך בין שלוש ימים ועד לשבוע כאשר לאורך כל הזמן יש ליטול משככי כאבים ותרופות אנטי דלקתיות. במקרים של דימום או כאבים עזים במיוחד יש לפנות אל הרופא המטפל, אך לאורך תקופה של תשעה חודשים יש לשמור על הכללים הבאים: אסור לצלול, לנפח בלונים, לטוס, לנגן על כלי נשיפה או לקפוץ באנג'י. כל אלו עד לתקופת ההחלמה כאשר בחודשיים הראשונים, חל איסור לקיים התאמצות פיזית כלל כמו משחקי כדור או ריצה מאומצת. וכחלק מכל אלו בשבועיים הראשונים מומלץ לא להתעטש כלל, על מנת לא לפרום את התפרים או לגרום לדימומים פנימיים. אבל ההמלצה המנחמת עד להחלמה מלאה, היא שאכילת גלידה יכולה לעזור להחלמה.