אילו תפקידים דורשים בחברות מודיעין עסקי?

העולם העסקי הולך ומשתנה בשנים האחרונות, ואנו יכולים גם לראות זאת על ידי אינספור חברות מודיעין אשר עוסקות בתחום העסקי. חברות אלו משמשות עבור מגוון מטרות תחת הכותרת "חברות מודיעין עסקי", ולא כמו שאנו אוהבים לדמיין בלש פרטי המתחכה אחר בכיר בתאגיד כזה או אחר. כיום מודיעין עסקי הפך להיות דבר המשלב בתוכו כל כך הרבה נושאים, אשר מתחילים בסקירת מוצר חדש של חברה מתחרה ויכול להסתכם בניטור פרסומות דרך עמודי תקשורת שונים. לכן הסיכוי שגם אתם תמצאו את עצמכם בעבודה מסוג זה היא לא נמוכה, כי אם הסקרנות שלכם עוד לא נחה במקומה ייתכן וגם תוכלו למצוא תפקיד בתוך חברות המודיעין שישנם כיום.

מחשבים

מחלקות הסייבר והמחשבים התפתחו בשנים האחרונות, בין אם אנו מדברים על יכולת התקפית או הגנתית אין כיום חברה פרטית או ציבורית שאינה משתמשת בשירותי סייבר הגנתיים. יחד עם זאת ישנם לא מעט תחומים החל מייעוץ אסטרטגי הגנתי, בדיקות מקיפות לאתרים ושרתים של החברה ועד תחזוקת הגנה שוטפת לנכסים וירטואלים של החברה. כך יוצא שלא מעט חברות מודיעין עסקי מתמחות בשנים האחרונות גם במתן מענה סייבר, בעיקר הגנתי.

ביטחון

יחד אל תוך המחשבים גם תחום הביטחון והאבטחה מתעבה בשנים האחרונות, כאשר אנו יכולים לראות לא מעט חברות מודיעין עסקי העוסקות גם כן בסידורי אבטחה, מיפוי של איומים וסיכונים, בדיקות סמויות וגלויות לעובדים חדשים ועוד. כל אלו כאמור מושכים אל תוכם לא מעט אנשי מקצוע, גם כאלו שלאו דווקא מגיעים מעולם הביטחון כמו עולם האירועים, כנסים ועוד.

אנליסט וייעוץ

בנוסף אל אותם תחומים ישנם לא מעט תפקידים השייכים גם לעובדי חברות שונים, כאלו אשר הועסקו בתחומים של אנליזה עסקית, ייעוץ ארגוני, מחקר עסקי ועוד. תפקידים כלו גם הם יכולים להתאים למגוון רחב של עובדים "רגילים" אשר אינם מגיעים מעולם אבטחת המידע והמודיעין, ברובם המכריע תוכלו גם להשתלב ללא תעודת חוקר פרטי או הכשרה מודיעינית כזו או אחרת. יחד עם זאת חשוב לזכור כי עם חוסר הכשרה מהסוג הזה, גם לא תוכלו להימצא בפעולות "בשטח" וברוב הפעמים העבודות יסתיימו במשרד.